WonenPlus Hoogkarspel helpt vanuit nieuw kantoor.

Wijzer bij Scheiding (CJG Schagen en Hollands Kroon)

Wijkbeheer

Een groep vrijwilligers is al enkele jaren druk bezig met het bijhouden van speeltuinen in de wijk Nieuw Den Helder. Geen eenvoudige klus!! Dagelijks wordt allerlei vuil verwijderd uit speeltuin De Oase, wordt het Johan Cruijffcourt netjes gehouden, is men actief in de omliggende straten om rommel op te ruimen en bovenal:  men staat bewoners bij die hulp en daadkracht nodig hebben bij klusjes rondom de woning.
Zo is hulp geboden aan buurthuis De Kroft bij het opknappen van het plein, zijn bewoners in de Prunusstraat geholpen bij het verwijderen van oude hekwerken, zijn op verzoek van WonenPlus diverse tuinen van oudere inwoners weer netjes gemaakt en zo zijn er nog tal van bezigheden gedaan die hard nodig zijn om de wijk leefbaar te houden. We hopen in de nabije toekomst, net als bij het oude gebouw, weer een werkplaats te realiseren van waaruit gewerkt kan worden en waar ook kleine klusjes voor bewoners gedaan kunnen worden.

Meer weten?
Het Opbouwwerk is bereikbaar via telefoonnummer 088 - 0075 236.