Buren Tuindorp doen mee met Kern met Pit

Hulpvragen

U woont met plezier in uw eigen straat. Alleen, u mist nog een speeltoestel voor de kinderen in de buurt. Medebewoners blijken er precies zo over te denken. De vraag is: hoe creëert u voldoende draagvlak en brengt u uw wens onder de aandacht van de gemeente. Het Opbouwwerk van De Wering staat u met raad en daad terzijde.

Opbouwwerk ondersteunt u bij de volgende vragen:

• U wilt samen met andere bewoners een speeltuin in de wijk opknappen, maar weet niet goed wie u daarvoor moet benaderen?
  • Uw bewonersorganisatie heeft behoefte aan financiële middelen voor speciale projecten, maar u weet niet welke wegen u daarvoor kunt bewandelen?
  • U wilt bestuursleden van uw buurtvereniging een training laten volgen om hun bestuurlijke vaardigheden te vergroten?
  • U wilt een optuindag in uw wijk organiseren: hoe mobiliseert u medebewoners?
  • U wilt een instantie vragen om medewerking aan een activiteit te verlenen: hoe krijgt u ze zo ver?
  • Een bedrijf veroorzaakt overlast in de wijk: hoe kunt u de eigenaar ertoe bewegen dat hij meewerkt aan een oplossing?
  • Er zijn wat kleine conflicten tussen bewoners in de wijk: wie kan bemiddelen?

Met al deze - en vele andere vragen - kunt u bij het Opbouwwerk van De Wering terecht. Samen zetten we de juiste stappen vooruit.