Echtscheidingsspreekuur Schagen

Inloopmogelijkheid voor wijkbewoners in Alkmaar-Noord

Nieuwe Activiteitengids seizoen 2012/2012 voor 55+ is uit

Welkom bij De Wering

Nederland telt steeds meer ouderen en dit aantal stijgt in de komende jaren sterk. Deelname aan activiteiten van De Wering zorgt er voor dat u werkt aan een gezonde leefstijl, ook op latere leeftijd. Actief blijven qua lichaam & geest en het opbouwen en onderhouden van een sociaal netwerk, dat zijn zaken waar De Wering met u voor staat.

Leeftijdgenoten ontmoeten? Gezellig samen met anderen in groepsverband activiteiten ondernemen of dit nu is om uw kennis te verrijken door deelname aan een computercursus of door de spieren los te maken tijdens één van onze vele bewegingsactiviteiten. De Wering brengt kwetsbare en minder kwetsbare burgers bij elkaar!

De Wering werkt veel samen met andere partijen, met elkaar zorgen wij ervoor dat u in uw directe woonomgeving kunt blijven deelnemen aan onze samenleving. De Wering zit in de werkgroep Alkmaar Actief om Alkmaarse burgers te stimuleren om in beweging te komen (zie website www.alkmaar-actief.nl) . In ons jaarprogramma hebben wij bij verschillende eetplekken tafels gereserveerd, zodat u een keertje kunt kennismaken met één van deze sociale eetplekken. Verder bent u van harte welkom bij een Samen Verder bijeenkomst op de zaterdagmiddag of bij het koetelen.

Heeft u uw AlkmaarPas gratis ontvangen van Stichting Promotie Alkmaar? U kunt dan uw tickets ter waarde van € 80,00 gebruiken om uw activiteit bij De Wering te betalen. Een ander voordeel is dat mensen met de gratis AlkmaarPas een lager tarief betalen, zodat u ook kunt blijven werken aan uw conditie en/of in contact blijven met leeftijdgenoten. Bij elke activiteit treft u daarom een 2e tarief aan.

Tegelijk met deze brochure verschijnt ons complete cursusaanbod ook op de website: www.stichtingdewering.nl. Of klik hier om gelijk naar de activiteitenpagina te gaan.Tevens vindt u op de website het laatste nieuws en algemene informatie over onze organisatie. Wist u dat het Algemeen Maatschappelijk Werk ook bij De Wering behoort? Achterin deze brochure treft u het aanbod ten aanzien van groepshulpverlening aan.

Voor vragen en aanmeldingen kunt u elke werkdag tussen 09.00 en 12.00 uur terecht bij het Activiteitenbureau. Het telefoonnummer is 088 00 75 040.

Wij zien u graag weer in het nieuwe seizoen!

Anja Lems
Coördinator Activiteitenbureau Alkmaar