Vacature per direct: Maatschappelijk Werker

Jubilaris bij WonenPlus / De Wering Drechterland

Jubilaris bij WonenPlus / De Wering Drechterland
Hoogkarspel: Tijdens het vrijwilligersoverleg van WonenPlus Drechterland afdeling Hoogkarspel e.o. werd   vrijwilliger Trix Schouten in het zonnetje gezet. Zij is deze maand 10 jaar vrijwilliger bij WonenPlus. Vrijwilligers zijn de motor achter WonenPlus. Zij doen dit werk met veel enthousiasme  en plezier, voelen zich betrokken bij de ouderen in hun dorp en kennen de mensen vaak. Signalen over wanneer het soms niet goed gaat kunnen zo ook snel worden opgepikt.
WonenPlus is een organisatie waar je met veel vragen en problemen terecht kunt en stimuleert zo dat ouderen, mensen met een beperking en chronisch zieken en mantelzorgers langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. WonenPlus zoekt altijd naar de meest haalbare oplossing van uw probleem. Door het stijgend aantal 65+-ers, ook in Drechterland, heeft WonenPlus de afgelopen jaren alleen maar meer aanvragen gekregen. WonenPlus Drechterland heeft twee Servicepunten. Één in Venhuizen en één in Hoogkarspel met momenteel ruim 60 vrijwilligers die dagelijks in touw zijn om te zorgen dat vele soorten diensten uitgevoerd worden.
Voor meer informatie over Wonen-Plus kunt u contact opnemen met Servicepunt Hoogkarspel van maandag tot en met vrijdag 10.00-11.30 uur tel. 0228-567854 of Servicepunt Venhuizen op maandag- woensdag en vrijdag van 10.00 -11.30 uur. Tel. 0228-544780.

Datum: 20 april 2012
Door: Heleen Nooter