De langste eettafel

Jongerenwerk Den Helder doet weer mee met de Tall Ships Races 2011

Vanaf 22 juli 2011 gaan 5 jongeren uit Den Helder mee in een race van de Tall Ships Races 2011!
Deze jongeren hebben zich opgegeven via de jongerencentra en zetten zich regelmatig in als vrijwilliger van De Wering tijdens evenementen van het Jongerenwerk. Ze zullen een onvergetelijke ervaring opdoen in een van de schepen die meedoen in de race van Lerwick naar Stavanger.

Vele bekende schepen hebben zich al ingeschreven: Christian Radich, Lord Nelson en vanuit Nederland hebben de Bark Europa, Eendracht, Gallant, Morgenster, Tecla en de Wylde Swan zich al ingeschreven.
Onze jongeren gaan mee in Race 2  van  Lerwick (UK) - Stavanger (NO) 22-07 tot 30-07-2011
Ieder jaar nemen drie-tot vierduizend bemanningsleden en trainees deel aan de Tall Ships Races. Deelnemers komen uit meer dan 20 verschillende landen en 50 procent van hen heeft een leeftijd tussen de 15 en 25 jaar. Via At Sea Sail Training gaan zij als bemanningslid aan boord van één van 's werelds grootste zeilschepen tijdens deze spannende race!

CULTUUR, VRIENDSCHAPPEN & PLEZIER
Hoewel iedere zeiler erg fanatiek is om als eerst de finishlijn te passeren gaat het niet alleen om winnen tijdens de races. Het is een evenement waar individuen van vrijwel alle nationaliteiten en sociale achtergronden samen komen in een uitdagende omgeving! Het sluiten van nieuwe vriendschappen met mensen van over de hele wereld en daarnaast de tijd van je leven hebben, dat zijn de Tall Ships Races!

ZOWEL OP ZEE ALS AAN WAL GROOT FEEST
The Tall Ships Races zijn de grootste internationale oceaan races voor Zeil trainingschepen in de wereld! De wedstrijden zijn jaarlijks in diverse delen en trekken miljoenen toeschouwers.  Meer dan honderd zeiltraining schepen, waaronder de Tall Ships concurreren met elkaar in een schitterende race. Aan wal spetteren de straten met theater, sport, vuurwerk, muziek, eten en de crew parade!
De jongeren worden op 30 juli weer terg verwacht op schiphol.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Louise Zee, Coördinator Jongerenwerk Den Helder
Tel. 088 - 0075 200