De langste eettafel

Cursus Positief Opvoeden vanaf 17 september in Middenmeer

Servicepuntmedewerker WonenPlus in Wervershoof gezocht

Servicepuntmedewerker WonenPlus Wervershoof gezocht

WonenPlus is een dienst van De Wering  en biedt ondersteuning aan mensen van 65 jaar en ouder, chronisch zieken en mensen met een beperking die zo lang mogelijk zelfstandig willen blijven wonen. Het liefst in de eigen woning in de vertrouwde omgeving van Wervershoof.

Door de ouderdom kunnen zaken die voorheen moeiteloos gedaan werden toch moeilijker worden. Het onderhouden van de tuin wordt te zwaar, boodschappen doen gaat moeilijker en klusjes in het huis doen  ook. Mensen kunnen bij het ouder worden meer behoefte krijgen aan gezelschap of een praatje. Bij WonenPlus zijn vrijwilligers actief die onder andere op deze gebieden ondersteuning kunnen bieden.

Als er behoefte is aan een vrijwilliger wordt er contact opgenomen met het servicepunt van WonenPlus in Wervershoof. De servicepuntmedewerkers die ook vrijwilliger van WonenPlus zijn, zoeken vervolgens bij deze vraag een passende vrijwilliger die de dienst wil gaan doen. Bij het servicepunt van WonenPlus is veel informatie over hulp, advies en ondersteuning in de omgeving van Wervershoof bekend.

Binnenkort komt er op de dinsdagochtend een vacature vrij voor een servicepuntmedewerker. Het servicepunt in Wervershoof is geopend van 9.30 uur tot 11.00 uur. Wij zoeken iemand die klantvriendelijk is, met de computer kan werken en bij het overleg, welke  eens per 6 weken wordt gehouden, wil notuleren. Voor deze functie krijgt u een training voor servicepuntmedewerker en een training in het computerprogramma dat gebruikt wordt. Het is een zelfstandige functie binnen een klein, hecht team. De servicepuntmedewerkers worden ondersteund door de coördinator, Ellen Koning. Voor meer informatie over deze vrijwillige functie kunt u met haar contact opnemen via e-mailadres e.koning@stichtingdewering.nl.

Datum plaatsing: 4 april 2011